Recensie God Jul! van Esther Stui

Hey lieve lezers van Bookstamel, Afgelopen tijd heb ik best wat boeken gelezen. Maar de energie om er een recensie van te schrijven die was er niet echt. Maar langzaam aan stapje voor stapje dag voor dag gaan we iets vooruit. Om vervolgens soms weer wat achteruit te gaan. Een planning over wanneer iets online komt heb ik dus nog niet. Maar ik vind het fijn om zo nu en dan toch weer wat te schrijven en met jullie te delen. Dus vandaag heb ik weer een recensie voor jullie. Dit keer van het super leuke kerstboek God Jul van Esther Stui.

Recensie God Jul van Eshter Stui

Titel: God Jul Auteur: Esther Stui Uitgeverij: Selfpubber Genre: Feelgood Cijfer: 9

Hier gaat God Jul over.

Een interview met de Zweedse CEO Thorvald Andersson is de opdracht waarmee journaliste Madeleine zichzelf eindelijk kan bewijzen. Ware het niet dat ze dat interview al vier maanden voor elkaar probeert te krijgen, omdat de Zweed het telkens laat afweten. Een paar dagen voor kerst heeft ze voor de derde keer een afspraak met de arrogante en altijd strak kijkende CEO, dit keer in het hoofdkantoor van Andersson AB in Stockholm. De tijd begint te dringen, want haar eindredacteur heeft het interview per se nodig voor de januari editie van het mannenmagazine Men’s World. In Stockholm krijgt Madeleine, op de ochtend van de afspraak, een telefoontje van zijn secretaresse om door te geven dat meneer niet in Stockholm maar in Gotenburg is. Het enige waardoor ze niet ontploft, is de gedachte dat ze bijna op wintersportvakantie gaat met haar drie beste vriendinnen. Ze reist hem achterna en alsnog probeert Thorvald haar te ontlopen, alleen heeft hij geen rekening gehouden met haar vastberadenheid…

Dit vind ik van het boek

Oke tijd om mijn mening over dit boek met jullie te gaan delen, Tja ik noem het een mening omdat iedereen een boek anders ervaart en ik verder door mijn dyslectie niet op taalfouten etc let! Maar wel kan ik jullie meenemen in mijn beleving van het verhaal en of het goed in elkaar zit.

Laten we beginnen met de cover van God Jul daar krijg je toch gelijk een heerlijk lekker winters gevoel van! Het bracht mij in elk geval gelijk in de kerstsfeer zoals je zag. De cover past daarnaast natuurlijk erg goed bij het verhaal. De titel vind ik ook heel leuk verzonnen!

Als we dan naar het verhaal gaan dan wil ik beginnen met een complimentje voor Esther Stui. Want ze heeft voor mij de sfeer in Zweden perfect weten te omschrijven en stiekem wil ik nu niks liever dan naar Zweden toe. Het is mooi hoe ze het warme gevoel en de prachtige natuur heeft verwerkt in het verhaal. Daarnaast heeft ze met Thorvald en Madeleine twee ijzersterke hoofdpersonages weten neer te zetten. Natuurlijk is het een feelgood en weten we allemaal hoe het verhaal afloopt maar de weg ernaar toe is vol verassingen.

Daarnaast vind ik het super mooi om te zien hoe Esther toch wat beladen onderwerpen in het verhaal heeft weten te verwerken. Zo komen er meerdere thema’s aan bod zoals vriendschap, familie en vertrouwen en nog iets maar daar ga ik niet teveel over vertellen want dan verklap ik teveel van het verhaal. Wel kan ik vertellen dat dit boek dus veel meer is dan gewoon een simpel feelgood boekje. Het is een prachtig samenspel van mooie personages een prachtige omgeving en boeiende thema’s die het verhaal interessant houden van begin tot eind.

Elke keer ben ik weer verbaasd over hoe snel Esther zich zelf blijft ontwikkelen. Elk boek elk verhaal heeft weer diepere lagen en beter ontwikkelde personages. Elk boek leest nog vlotter weg dan het vorige boek. Ik kan oprecht zeggen dat Esther Stui met haar boeken mijn hart heeft veroverd en dat ze toch wel een van mijn favoriete Nederlandstalige auteurs is geworden. Dus als jij net als mij gek bent op een romantisch verhaal in een prachtige omgeving dan raadt ik je God Jul van harte aan!

Liefs, Melanie

Eerder las ik al van Esther Stui de volgende boeken Puur Emma, Sprookje of luchtkasteel, Vlinders, Twee zielen een gedachten en Een klus voor twee.

*** Let op bloggen is een hobby voor mij, ik heb dan ook niemand die mijn teksten na kijkt op spelling want dat zou mij een paar 100 euro in de maand kosten. Ik heb dyslexie dus de kans is groot dat er hier en daar een spelfoutje in de tekst staat. Ik doe er alles aan om deze te voorkomen maar helaas is dat niet altijd mogelijk. ***

Bookstamel

Lezen en koken is een passie van mij. Deze passies deel ik op mijn blog

Dit vind je misschien ook leuk...